Hoppa till innehållet

Varukorg

Din varukorg är tom

Fortsätt handla

Eksklusivt tilbud

Ny kunde? Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få 5% ved køb over 2.500 kr. på første ordre.

Köpvillkor

Företag: Street-Bill ApS
Adress: Thorvaldsensgade 33a, 8000 Aarhus C, Danmark
Organisationsnummer / CVR-nummer: 42672785

1. Priser

Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra de angivna priserna utan föregående meddelande.
Eftersom Street-Bill verkar på andrahandsmarknaden kan priserna på webbplatsen ofta vara högre än hos officiella återförsäljare. Om en vara har prissatts lägre än hos en officiell återförsäljare, förbehåller vi oss rätten att annullera köpet.

2. Betalning

Du kan betala via kreditkort, ViaBill, Google Pay, Apple Pay och MobilePay (om tillgängligt i Sverige).
Vi lägger inga transaktionsavgifter på ditt köp.
Betalningar hanteras av tredjepart, och Street-Bill har aldrig tillgång till dina kortuppgifter.
Vi använder en säker betalningsserver med SSL-kryptering som skyddar dina data.
Pengar dras först när din order skickas från vårt lager. För beställningsvaror kan reserverade belopp frigöras tidigare på grund av bankens rutiner, men beloppet dras först vid leverans.

3. Moms och prissättning

Majoriteten av våra produkter säljs enligt den särskilda vinstmarginalbeskattningen (“moms på begagnade varor”), vilket innebär att momsbeloppet inte alltid framgår i orderbekräftelsen.
Alla belopp på webbplatsen visas inklusive moms (om tillämpligt enligt svensk lag).
Priserna visas i svenska kronor (SEK) för den svenska versionen av webbplatsen.

4. Leverans och frakt

Vi samarbetar med PostNord, UPS eller andra transportörer för leveranser i Sverige och EU.
När din beställning har skickats får du ett spårningsnummer så att du kan följa försändelsen.
Leveranstiden är normalt 1–2 arbetsdagar om inget annat anges. Förseningar kan förekomma vid hög belastning, exempelvis vid jul.
Produkter kan ha varierande leveranstider beroende på lagerstatus.
Du kan välja att hämta din order i vår butik i Aarhus, Danmark. Vi meddelar dig via SMS och e-post när beställningen är klar för avhämtning.
OBS: Alla produkter är nya med originaltillbehör, men skokartonger kan ha mindre transportskador utan att påverka varans skick.

5. Ångerrätt / retur

Enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59) har du som konsument 14 dagars ångerrätt vid köp online.
Ångerfristen börjar gälla från den dag du mottar varan.
För att använda din ångerrätt ska du meddela oss inom 14 dagar enligt instruktionerna i våra villkor.
Efter att du meddelat att du vill ångra köpet har du ytterligare 14 dagar på dig att returnera varan.
Vi återbetalar köpesumman inklusive standardfrakt senast 14 dagar efter att vi mottagit ditt meddelande, dock först när varan har returnerats eller du har visat bevis på att den skickats tillbaka.
Om du valt en dyrare fraktmetod än standardleverans återbetalar vi inte den extra kostnaden.
Om varan hanterats mer än nödvändigt för att fastställa dess egenskaper kan avdrag för värdeminskning göras.
Ångerrätten gäller inte för specialbeställda varor eller varor som snabbt kan försämras.

6. Retur och varans skick

Varan ska returneras i ursprungligt skick med allt tillhörande tillbehör (skokartong, extra snören, dustbag etc.).
Du ansvarar själv för eventuell värdeminskning om varan hanterats mer än nödvändigt.
Produkter får provas försiktigt, exempelvis skor inomhus, men inte användas i vardagligt bruk.

7. Outlösta paket

Om du väljer leverans till ombud och inte hämtar ut ditt paket inom angiven tid (vanligtvis 7 dagar) förbehåller vi oss rätten att dra av 200 SEK för frakt, administration och hantering från återbetalningen.

8. Undantag från ångerrätten

Ångerrätten gäller inte för varor som tillverkats enligt dina specifika önskemål eller varor med bruten försegling som inte kan återlämnas av hygieniska skäl. Dessa undantag följer svensk lag.

9. Återbetalning

Återbetalning sker via samma betalningssätt som användes vid köpet, om inget annat överenskommits.
Återbetalning ska ske utan onödigt dröjsmål, senast 14 dagar från att vi mottagit meddelande om ånger eller varan returnerats.

10. Reklamation

Du har enligt Konsumentköplagen (2022:260) rätt att reklamera en vara inom tre år från mottagandet.
Reklamation ska göras inom skälig tid efter att felet upptäckts, normalt inom två månader.
Fel som uppstått på grund av felaktig användning, bristande skötsel eller normalt slitage omfattas inte av reklamationsrätten.
För att reklamera, kontakta kundeservice@street-bill.dk
 med ordernummer, en beskrivning av felet och bilder som visar problemet.

11. Personuppgifter

För att kunna behandla din beställning behöver vi ditt namn, adress, telefonnummer och e-postadress.
Uppgifterna används endast för att fullfölja beställningen och delas inte med obehöriga.
Du har rätt att begära information om vilka uppgifter vi har lagrat om dig samt att begära rättelse eller radering i enlighet med GDPR (Dataskyddsförordningen).
Ansvarig för personuppgifter: Street-Bill ApS – kundeservice@street-bill.dk

12. Tvistlösning och klagomål

Om du vill klaga på ditt köp, kontakta oss först på kundeservice@street-bill.dk
.
Om vi inte kommer överens kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) för prövning:
www.arn.se

Du kan även använda EU:s onlineplattform för tvistlösning (ODR): https://ec.europa.eu/odr

13. Club Street Bill

När du anmäler dig till Club Street Bill (via popup, köp eller tävling) samtycker du till att ta emot e-post med:

Nyheter

Erbjudanden

Tävlingar

Produktuppdateringar

Du kan när som helst avsluta prenumerationen via länken längst ned i våra e-postmeddelanden.