Nike
Nike Àr utan tvekan det mest kÀnda sneakermÀrket i vÀrlden, baserat pÄ deras olika lanseringar av de mest exklusiva, hypade och ikoniska sneakerlinjerna. Till exempel Àr deras ikoniska Air Jordan-mÀrke det mest eftertraktade mÀrket hittills, och sÀrskilt Air Jordan 1-serien Àr den mest anmÀrkningsvÀrda.
Nike Dunk
Dessutom har deras Dunk-serie genererat enorm publicitet pÄ global nivÄ, vilket delvis kan hÀrledas till dess direkta koppling till skaterkulturen. Det fÀrgglada universumet och effekten av ett begrÀnsat antal har fungerat som ett sÀtt att locka mÄnga sneakerheads till serien.
RĂ€tt kompetens
Nike har varit duktiga pÄ att lansera sneakers i begrÀnsad upplaga runt olika helgdagar och sÀsonger, inklusive en igenkÀnnbar Air Force 1-modell under namnet Valentines Day. Dessutom har Jordan-mÀrket experimenterat med alternativa material, andra Àn lÀder, med stor framgÄng, vilket Äterspeglas i Carbon Fiber-utgÄvan som Àr konstruerad av kolfiber.
Nike Àr en stor framgÄng
Nike har skapat den ena framgÄngsrika serien efter den andra, Ätminstone nÀr det gÀller sneakers i begrÀnsad upplaga, och den har hittat sin vÀg till alla sneakerheads vÀrlden över. Det Àr svÄrt att sÀga om det beror pÄ komforten, deras riktade marknadsföringsstrategi eller nÄgot helt annat. En sak Àr dock sÀker: Nike har blivit den sneaker som de allra flesta sneakerentusiaster vÀljer.
Början för Nike
Nike har sedan starten varit en pionjÀr inom sportklÀder. MÀrket utvecklade först skor som var andningsbara, hÄllbara och lÀtta och pÄ sÄ sÀtt kompletterade sportvÀrlden. Nike slog sig samman med Michael Jordan 1984 och resten Àr historia. Eller Àr det sÄ? Absolut inte, Nike Àr som bÀst nÄgonsin.
Jordan Brand
Air Jordan-serien har blivit en symbol för idrottsliga prestationer, medan en annan klassiker, Air Max-serien, Àr kÀnd för sin revolutionerande design. Jordans Àr en av de hetaste sakerna inom sneakers Àn idag och har alltid varit nÄgot i en egen liga. Vill du se hela utbudet av den ikoniska Jordan 1?
Historien om Nike
Nike grundades 1964 som Blue Ribbon Sports av William H. "Bill" Bowerman och Phil Knight, som bÄda var 23 Är gamla. De tvÄ mÀnnen hade ursprungligen för avsikt att anvÀnda namnet Nike, en akronym för seger, men bestÀmde sig senare för Swoosh, som fortfarande Àr varumÀrkets logotyp.
Nike sÄlde ursprungligen sina skor till universitet och andra företagskunder. Men 1974 började företaget sÀlja sina produkter till allmÀnheten, vilket sÄ smÄningom ledde till företagets ikoniska relation med Michael Jordan.
Vill du veta vad mer du kan förvÀnta dig pÄ vÄr webbplats?