Vanliga frågor (FAQ).
Min beställning.
Köpt online:
Efter att du har lagt en beställning hos oss kommer du att få en orderbekräftelse via e-post. Ibland kan e-postmeddelandet hamna i din skräppost.
Ditt ordernummer består av 4-5 siffror och kan till exempel se ut så här: "#11111"
Köpt i fysisk butik:
Om du har handlat i vår fysiska butik får du alltid ett kvitto skickat via antingen SMS eller e-post. Där står ditt ordernummer. Om olyckan är framme och du har raderat kvittot, vänligen kontakta vår kundtjänst.
Ditt ordernummer består av 4-5 siffror och kan till exempel se ut så här: "#11111"
Har du bestilt varer, som vi har på lager, vil vi sende din ordre selvsamme dag eller den næstkommende hverdag. Har du derimod bestilt som forudbestilling, er der typisk længere ventetid.
Din beställning kan avbokas. Du behöver bara kontakta vår kundtjänst.
Du hittar alla våra kontaktuppgifter under kontakta oss.
Vi rekommenderar att du beställer den önskade produkten på nytt och returnerar den gamla till oss. På detta sätt får du den nya produkten snabbare eftersom vi beställer den så snart du gör din beställning. På så sätt behöver du inte vänta på den tid det tar att behandla din returorder.
Nej, det kommer det inte att göra. Vi tar hand om all tull och moms om det skulle vara aktuellt. Det innebär att det pris du betalar i slutändan alltid kommer att vara det slutgiltiga priset.
Ovanstående gäller endast för kunder inom EU. Om du bor utanför kommer det att tillkomma tull och importmoms på din beställning.
Leverans
Om du vill spåra ditt paket när det har skickats från butiken, ska du göra det via vår samarbetspartner UPS: https://www.ups.com/track?loc=en_se&requester=ST/
Du kommer att få ett spårningsnummer så snart din beställning skickas.
Vi använder PostNord och UPS som våra fasta samarbetspartners för all utgående logistik, eftersom deras tjänst är mycket effektiv och möjliggör leverans av paket från dag till dag.
Den inkommande logistiken består av olika kurirföretag beroende på behovet. Vår största partner är UPS, därefter FedEx och slutligen DHL Express. Varje företag är skickliga inom olika områden, vilka vi tar med i beaktande i alla beslut som involverar inköp av sneakers för att paketen ska komma fram så snabbt och säkert som möjligt.
När man skickar ut beställningar är det viktigt att tänka på miljöpåverkan. Därför använder vi FSC-certifierade dansktillverkade pappkartonger. Vidare använder vi återvunnet papper som fyllning i din beställning. Vi stöder miljövänlig förpackning, som du kan läsa mer om genom att klicka på märket nedanför vår FAQ
Produktinformation
Eftersom Street Bill verkar på den så kallade sekundärmarknaden, har vi ingen direkt relation till Nike eller de andra märkena som vi säljer på vår webbplats. Vårt sortiment består av produkter som är så efterfrågade att de säljs slut mycket snabbt och därefter hamnar på sekundärmarknaden, där de säljs till ett betydligt högre pris.
Därför kan vår verksamhet inte jämföras med vanliga skobutiker som är officiella återförsäljare av de märken de samarbetar med.
Det är vår viktigaste princip att de produkter vi säljer är verifierat äkta. Allt som kommer in och ut från vårt lager granskas noggrant av vårt erfarna team, eftersom vi anser att köpupplevelsen associerad med sällsynta sneakers ska vara så smidig och bekymmersfri som möjligt.
Alla produkter som säljs är helt nya och levereras med allt originaltillbehör och förpackning.
Det är möjligt att prova sneakers i butiken, vilket alltid sker under särskilt kontrollerade och försiktiga förhållanden. Därtill blir skorna som har provats alltid avtorkade och rengjorda efteråt, så du får aldrig något annat än ett helt nytt par sneakers.
Reklamation
För att göra en reklamation ska du kontakta oss på kundservice@street-bill.dk.
För att kunna bedöma ärendet är det viktigt att du lämnar så mycket information som möjligt.
Vi behöver bilder på problemet, ditt ordernummer samt en utförlig beskrivning.
Category
Write content to help your customers to better understand your products or policies.
Write content to help your customers to better understand your products or policies.
Write content to help your customers to better understand your products or policies.
Write content to help your customers to better understand your products or policies.
Write content to help your customers to better understand your products or policies.
Retur
Du kan läsa allt om retur genom att klicka på länken angående återlämning.
När vi har mottagit din returvara kommer vi att behandla den så snabbt som möjligt. Återbetalningen görs till samma betalningsmetod som användes vid köpet.
OBS: Det kan ta 3-4 arbetsdagar att behandla din retur. Därefter kan det ta 1-3 bankdagar innan du ser pengarna på ditt kontoutdrag.